بال پرواز

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۳۰ دی ۹۵، ۲۱:۲۹ - سیامک پور اسد
    ✔ یاعلے
نویسندگان

۱۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

وصال جانان


دریافت

انتطار به پایان آمد بهار وصل عاشقان وفرزندان نایب امام عصر (ع)فرا رسید.

دریافتدریافت

04:41:17

دیدار سراسری اعضاءانجمن اسلامی دانش آموزان با رهبر فرزانه انقلاب اردیبهشت 95 در آستانه روز پدر

این دیدار پس از 10 سال اتفاق می افتد

حجاب وعفاف/عکس

زط

 وقتی غیرت شیعه به جوش می‌آید دیگر برای کسی ملیت، سن و سال، ارتشی یا سپاهی و کرد یا بلوچ تفاوتی نمی‌کند. همه به خروش می‌آیند. بزرگ و کوچک، پیر و جوان از شرق و غرب و شمال و جنوب برای حقانیت اسلام صف می‌کشند. در سوریه نیز هر خونی که ریخته شد، غیرتی جوشید و همتی برای حماسه حضور شد. خیلی‌ها برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) و اسلام و مقابله با جریان‌های ضد اسلامی که با بدنام کردن دین قصد لشکرکشی و تجاوز به مظلومان را دارند، آماده می‌شوند و مقابل سپاه کفر قد علم می‌کنند. به خصوص اگر کسی تکاوری زبده باشد و مهارتش مقابله با جگرخوارانی باشد که به ایجاد توحش در میان مردم فخر می‌کنند، قطعا پیشرو تر از دیگران برای پرچم داری مدافعان حرم حرکت خواهد کرد. 

 
چند روز پیش بود که 4 تن از مستشاران نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران که برای همراهی با نیروهای سوری در دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) داوطلبانه راهی سوریه شده بودند، توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسیدند. 
 
جوانترین آن‌ها ستوان دوم «شهید مجتبی یداللهی منفرد» متولد 1370 است که در سن 24 سالگی به شهدای مدافع حرم پیوست. او که یکی از تکاوران زبده تیپ 65 نوهد(نیروی مخصوص ارتش جمهوری اسلامی) از اهالی تهران بوده است، داوطلبانه برای دقاع از حریم آل الله در سوریه حضور پیدا کرد و کنار سایر همرزمانش به شهادت رسید. 


آرزوی دامادیش را داشتم اما شهادتش نصیبم شد/روز تولد و شهادتش یکی شد 
 
مادر شهید یداللهی بعد از وداع آخر با پیکر فرزند جوان خود صبورانه از افتخار این روزهایش چنین می‌گوید: پسر من راه امام حسین(ع)، زینب کبری(س) و حضرت رقیه(س) را داوطلبانه رفت. برای رضای خدا و به عشق اهل بیت امام حسین(ع) به سوریه رفت. آرزوی دامادیش را داشتم اما شهادتش نصیبم شد. خدا گلچینش کرد. بچه من هم مثل خانم فاطمه زهرا(س) از پهلو تیر خورده بود و به شهادت رسید. 
 
او ادامه می‌دهد: پدرش مداح اهل بیت(ع) است. از بچگی با حضور در هیأت‌ها آنقدر عشق امام حسین(ع) در وجود مجتبی افتاده بود که دیگر شیفته شده بود. روز تولد و شهادت پسرم یکی شد. این فقط از تقدیر خداوند است که شهادت و تولدش هم زمان شده است. خدا خودش او را انتخاب و گلچین کرد تا راهش را بروند. 

مادرانه‌های جوانترین تکاور شهید ارتش: فرزندم فدای امام خامنه‌ای/روز تولد و شهادتش یکی شد
 
بچه‌ام فدای امام خامنه‌ای/پسرم ایرانشهر را به خاطر امام خامنه‌ای برای خدمت انتخاب کرد 
 
مادر جوان‌ترین تکاور شهید ارتش که چند روزی بیشتر نیست که به جمع شهدای حرم پیوسته است، با صلابت می‌گوید: بچه‌ام فدای اهل بیت(ع). بچه ام فدای رهبر. فدای رهبری امام خامنه‌ای و امام خمینی(ره). پسرم راه اینان را رفت. مجتبی می‌گفت: «امام خامنه‌ای اولین جایی که رفت ایرانشهر(یکی از شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان) بود(ساواک او را به این منطقه تبعید کرده بود) و من هم می‌خواهم اولین منطقه‌ای که به انتخاب خود می‌روم ایرانشهر باشد.» از آنجا راهی حرم اهل بیت(ع) شد. 
 
مادرانه‌های جوانترین تکاور شهید ارتش: فرزندم فدای امام خامنه‌ای/روز تولد و شهادتش یکی شد

مادر است دیگر. شاید در روزهایی سعی کرد او را راضی کند که به فعالیت در مرزهای کشور اکتفا کند و همینجا بماند. اما کسی که مدتها ارزوی جهادی زیستن را در سر پرورانده بود، نمی‌توانست خود را محدود به جغرافیای شهرش بکند. مادر می‌گوید: گاهی سعی می‌کردم منصرفش کنم ولی همیشه می‌گفت: «مامان ما عاشق امام حسینیم.» زینب وار رفت. عاشقانه رفت. این یک ماه آخر خیلی مهربان شده بود. خدا به من دختر نداده است. بچه من خواهر نداشت. اما همیشه خودش کمک دستم بود و می‌گفت: «دخترت هم می‌شوم.» 
 
تنها برادرش را هم عاشق و داوطلب شهادت کرده بود 
 
مادر شهید یداللهی دو فرزند داشته که حالا با شهادت فرزند ارشدش فقط یک پسر دیگر دارد. او درباره عشق فرزندانش به انقلاب، مقاومت و شهادت می‌گوید: یک پسر دیگر هم دارم که متولد 1374 است. مجتبی برادرش را هم علاقه مند و داوطلب شهادت کرد. آنقدر برایش از راه شهادت صحبت کرد که او را هم علاقمند کرد. هر چه گفتم مادر منصرف شو. گفت: «مادر! نگران نباش! پشت و پناه ما خداست. پیغمبر(ص) و اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) پشت و پناه ما هستند.» 

مادرانه‌های جوانترین تکاور شهید ارتش: فرزندم فدای امام خامنه‌ای/روز تولد و شهادتش یکی شد
 
شهادت مدافعان حرم افتخار است 
 
او در پایان جملاتی را خطاب به خانواده شهدای مدافع حرم می‌گوید و ادامه می‌دهد:خانواده شهدای مدافع حرم باید به شهادت این بچه‌ها افتخار کنند. شهادت بهترین سعادتی بود که نصیب این بچه ها شد. مجتبی همیشه به من توصیه اش صبوری بود و می‌گفت: «مادر بعد از شهادت من زینب وار صبور باش و گریه نکن.» این توصیه همیشگی اش بود. او می‌گفت: «بعد از شهادت من شما باید برادر و پدرم را دلداری بدهی

آهنگ ای آرزوترین بهار/حامد جلیلی





دریافت




مسلم آخر الزمان

زمان های قدیم توی یکی از محله ها چند تا بچه شر و شور بودن که با تیر کمون سنگی می زدن لامپ های محله رو می شکستند و هر بار شهرداری میومد و لامپ های جدید می گذاشت.

اما بعد مدتی شهرداری دیگه لامپ نگذاشت و محله تاریک تاریک شد. مردم جمع شدن و کلی نامه نوشتن و خواهش و التماس کردن تا شهرداری دوباره براشون لامپ بگذاره. شهرداری هم فقط یک دونه لامپ برای اون محله گذاشت و گفت اگه ازین لامپ خوب محافظت کردین بقیه لامپ ها رو هممیگذاریم.

چندین هزار سال قبل مردم یه جایی به اسم کوفه برای امام زمانشون که روشنگر راه زندگیشون بود نامه نوشتن و از امام حسین (ع) خواستن به اون شهر بیان تا اون ها از فیض حضور حضرت بهره مند بشن.

امام حسین (ع) برای اینکه ببینه واقعاً دعوت اون ها درست هست یا خیر و از اوضاع کوفه با خبر بشن، مسلم بن عقیل رو به عنوان نماینده به شهر کوفه فرستادن. ابتدا مردم زیادی با مسلم بیعت کردند اما وقتی پای مادیات و دنیا باز شد همشون عقب کشیدن و مسلم رو تنها گذاشتند.

مسلم آخرالزمان

حالا بعد هزار چندسال که مردم توی تاریکی بودن، کلی پیش درگاه خدا گریه و التماس و دعا کردن تا خدا یه چراغ هدایتشون و امام زمانشون براشون بفرسته.اما بجای امام زمان یه چراغ مثل مسلم فرستادن به اسم سید علی خامنه ای. گفتن ببینین اگه از این چراغ محافظت کردین و قدر دونستین که امام زمان رو می فرستیم اما اگه بخواین مثل مردم کوفه  پشت مسلم رو خالی کنین از امام زمان خبری نیست.

حالا یه عده فریب ابن زیاد و گوساله سامری اون رو خوردن و بخاطر منافع مادی خودشون نامه جام زهر می نویسن یا میان توخیابون شعار میدن و فتنه درست می کنن تا به نوعی پشت این مسلم روهم خالی کنن. آهای باتو هستم توکه ادعای امام زمانی بودنت میشه، چقدر میتونی قدر مسلم امام زمانت رو بدونی؟

 پ,ن : حالا فهمیدین چرا ظهور اینقدر طول کشیده؟ پس با مسلم بیعت محکمی ببندیم...

دوست شهیدت کیه؟
هممون میدونیم شهید زندست و به انقلابی که به ثمر رسونده, سر میزنه و مدام اونو از گزند خطرات و تهدیدات حفظ میکنه.

لا تصور کنیم یا یکی از شهدا بتونیم رابطه دوستی - عاطفی برقرار کنیم....

فکر میکنین چه اتفاقی میفته !؟

 روح شهید با روح شما رفیق و همراه میشه.

 از فردا حضور شهید رو همیشه کنار خودتون احساس میکنید چون روح شما همیشه همراهتونه !

 در طول روز هواتونو داره ( موقع درس خوندن, نماز و انجام طاعات, غذا خوردن, مسجد رفتن, گردش و همه فعالیته ها.... )

 براتون مدام دعا میکنه چون شهدا فوق العاده رفیق باز بودن و هستند !

 نه تنها برای نماز صبح که بعد از مدتی برای خوندن نماز شب هایی باصفا بیدارتون میکنن.

 در هر مرحله از زندگی که چند گزینه انتخاب داشته باشید, به راحتی گزینه اصلح رو نشونتون میدن.

 لذت بندگی, عبادت, طاعت و معنویت رو به دوست خودشون خواهند چشاند.

 

و در نهایت و اوج این رابطه این مثلث شکل خواهد گرفت :

      شما + دوست شهید شما + خــدا

 گام (1) : انتخاب فقط 1 شهید

 گام (2) : عهد بستن با شهید

 گام (3) : شناخت شهید

 گام (4) : هدیه ثواب اعمال خود به روح شهید

 گام (5) : درگیر کردن خود با شهید

 گام (6) : عدم گناه در حضور رفیق !

 گام (7) : اولین پاسخ شهید

 گام (8) : حفظ و تقویت رابطه تا شهادت

 گام (1) : انتخاب فقط 1 شهید :                                                                      

خیلی مهمه فقط یک شهید انتخاب کنید. نگید من به یه گُردان شهید رو میزنم بلکه یکیشون جوابمو بده ! شهدا در آخرالزمان اینقد غریب و مظلوم اند که منتظر یه نیت پاک و باصفا هستن تا خودشونو نشون بدن.

آلبوم شهدا رو باز کنید یا میتونید از عکس پایین کمک بگیرید. اولین ملاک انتخاب شهید قیافه و صورت شهیده. ببینید با لبخند کدوم شهید ته دلتون خالی میشه، ذوق میکنید، به وجد میایید !؟

آفرین. درسته. این همون دوست شماست.

 

 گام (2) : عهد بستن با شهید :

یه جا که جلو چشمتون باشه بنویسید و امضاءکنید :

با دوست شهیدم عهد میبندم پای رفاقت او تا لحظه شهادت خودم خواهم موند و از تذکراتدوستانه او به هیچ وجه رو بر نمیگردونم.

 

 گام (3) : شناخت شهید :

تا میتونید از دوست شهیدتون اطلاعات جمع آوری کنید. ( عکس, متن, صوت, کلیپ, دستنوشته, وصیتنامه, خاطرات همرزمان, خاطرات همسر شهید, پوستر و ....)

بصورت خرید از فروشگاه و دانلود از اینترنت.

 

 

 گام (4) : هدیه ثواب اعمال خود به روح شهید :

از همین الان هر کار خیر و ثوابی انجام میدید مثل ( نماز واجب و مستحبی, ادعیه, زیارات, صدقه, حتی درس خواندن برای رضایت خدا, روزه و خمس و زکات و ....) سریع در ابتدا یا انتهای آن به زبان بیاورید :

( خدایا طاعت من اگرچه ناقص است ولی یه نسخه از ثوابشو هدیه میکنم به روح دوست شهیدم )

طبق روایات نه تنها از ثواب شما کم نمیشه بلکه بابرکت تر هم خواهد شد !

توجه : مطمئناً شهید با کمالات و رتبه ای که داره نیازی به ثواب ماها نداره. پس دلیل این گام چیه !؟؟

جواب : شما با اینکار ارادت و خلوص نیت و علاقتونو به شهید نشون میدید. یعنی به شهید میگید چیزی بهتر از ثواب اعمال یافت نکردم که تقدیم دوست کنم.

 

 گام (5) : درگیر کردن خود با شهید :

 سریعا همین الان عکس بک گراند گوشی موبایلتونو عوض کنین و عکس شهید رو بذارید.

از امروز همه پیامک ها و تماس هاتون توسط دوست شما بررسی میشه !

 همینکارو برای دسکتاپ کامپیوتر هم انجام بدید.

  محل کارتون, کیف جیبی, داشبورد ماشین, هرجا میتونید یه عکس یا نشونه از شهیدتون بذارید.

 صبح اولین نفر به دوست شهیدتون صبح بخیر بگید و شب هم آخرین شب بخیر...

در طول روز تا میتونید با روح شهید حرف بزنید.

 مدام به او فکـــــــر کنید.

 گام (6) : عدم گناه در حضور رفیق ! :

خود شهید اسم این گام رو گذاشته : آخرین حجاب !

روح شهید تا این گام 5 بسیار بسیار از شما راضیه و تمایل شدیدی به شروع رابطه داره ولی !

آیا در حضور دوستی معنوی روحانی به این باصفایی میتوان گناه کرد !؟

نگاه هامون, رابطمون با همکلاسی های نامحرم و اساتید نامحرم, چت با نامحرم, غیبت, دروغ, کاهل نمازی, کم فروشی, کم کاری در شغل, بداخلاقی در منزل و .....

جواب این سوال با خود شما....

 گام (7) : اولین پاسخ شهید :

کمی صبر و استقامت در گام 6 آنچنان شیرینی ای در این گام برای شما خواهد داشت که در گام بعدی انجام گناه براتون سخت تر از انجام ندادن اونه !

 با افتخار منتظر برخی نشانه ها باشید :

خواب دوست شهیدتونو میبینید.

مکاشفه ای در روز.

دعوت به قبور شهدا و راهیان نور جنوب و غرب.

پیامی, نشانه ای, گفتگویی و ......

انواع روزی های معنوی جدید...

 

 گام (8) : حفظ و تقویت رابطه تا شهادت :

گام های سختی را گذرانده اید. درست است ؟

مطمئناً با شیرینی ای که چشیده اید از این مسیر خارج نخواهید شد.

همه ی ما موظف به بازنشراین آموزش هستیم

یاعلی

 

چند عکس جالب

سلام علیکم  ورحمةالله

 به همه ی انجمنی های عزیزو خواهران نازنین ودوست داشتنی خودم دوتاعکس جالب محض سرگرمی برا تون گذاشتم امیدوارم خوشتون بیاد وراضی باشید

خجالتی

لطفا برای دیدن کلمه ی داخل عکس گوشه چشمان خود را بکشید

 توی این عکس خطای دید وجود داره باحاله ؟نه

نماینده مقام‌معظم‌رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: آیه شریفه 54 سوره مائده « یا اَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دینِهِ فَسَوْفَ یَاْتِی اللهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَ یُحِبُّونَهُ اَذِلَّهٍ عَلَى الْمُوْمِنینَ اَعِزَّهٍ عَلَى الْکافِرینَ یُجاهِدُونَ فی سَبیلِ اللهِ وَ لا یَخافُونَ لَوْمَهَ لَآئمٍ ذالِکَ فَضْلُ اللهِ یُوْتیهِ مَنْ یَشاءُ وَ اللهُ واسِعٌ عَلیمٌ» به عنوان آیه سال اتحادیه  
انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان انتخاب شد.

به گزارش روابط‌عمومی وامور بین‌الملل دفترمرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری نماینده مقام‌معظم‌رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در نخستین نشست مجمع عالی کادر در سال 95 با عنوان (راه روشن 6) در سخنانی اظهار داشت: خدا را شاکریم که نور توجه و توسل به بانوی بزرگ حضرت زهرا(س) نوروزمان را متبرک کرده است و بهار طبیعت با ماه مبارک رجب آغاز می شود و این تقارن را به فال نیک می‌گیریم امیدواریم امسال،‌ سالی پر از فتوحات و موفقیت باشد.
وی گفت: در آغاز جلسه لازم می‌دانم همه را دعوت کنم تا با ابتهاج، تضرع، برنامه‌ریزی، شوق و ذوق و استغفار به استقبال ماه مبارک رجب بروند چرا که در روایات متعدد تاکید بر گرامی داشتن ماه مبارک رجب دارد که این ماه دارای فضیلت بالایی همچون شب قدر است تا بتوانیم بهره‌مندی کافی را این ماه مبارک داشته باشیم.
بهار طبیعت نماد بارز کار تشکیلاتی استتمام عناصر هستی دست به دست یکدیگر می‌دهند تا یک طبیعت زیبا در بهار شکل گیرد و کار تشکیلاتی نیاز به مشارکت همه‌ی عناصر دارد تا بتواند به ثمر بنشیند و کار به نتیجه برسد.
نماینده مقام معظم رهبری ادامه داد: در اینجا سلامی می‌کنیم به حضرت بهار، اسباب عشق مهیا باشد و یار نباشد بهره‌ای از ایام نمی‌بریم کسی می‌تواند ایام ظهور را درک کند که به درک درستی از ایام غیبت رسیده باشد و طعم روزهای انتظار را درک کند و اگر هر کسی حقیقت انتظار را بفهمد فرج شخصی برای آن حاصل شده است و باید منتظر فرج جمعی باشد سال جدید با خود عهد ببندیم که بیشتر یاد حضرت مهدی (عج) باشیم .
حجت‌ الاسلام و المسلمین حاج‌علی‌اکبری خاطرنشان کرد: رسم است هر ساله آیه‌ای را به عنوان آیه سال اتحادیه انتخاب می‌کنیم که این رسم بسیار خوبی می‌باشد و تبیین آیه سال موضوع اصلی این جلسه می‌باشد.
آیه امسال منشور معنوی برای خودسازی انصار المهدی (عج) است " یا اَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دینِهِ فَسَوْفَ یَاْتِی اللهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَ یُحِبُّونَهُ اَذِلَّهٍ عَلَى الْمُوْمِنینَ اَعِزَّهٍ عَلَى الْکافِرینَ یُجاهِدُونَ فی سَبیلِ اللهِ وَ لا یَخافُونَ لَوْمَهَ لَآئمٍ ذالِکَ فَضْلُ اللهِ یُوْتیهِ مَنْ یَشاءُ وَ اللهُ واسِعٌ عَلیمٌ " آیه انتخاب شده آیه 54 سوره مبارکه مائده می‌باشد که حاوی آینده‌شناسی و آینده‌سازی است و راه ساخت آینده را به شما نشان می‌دهد این آیه در قالب تمدن‌سازی اسلامی قالب تکیه می‌باشد و سوره مائده سوره عجیبی است که به تعبیری جمع‌بندی کل قرآن است و حاوی نکته‌های عجیبی است که هم فاتحه و هم خاتمه است.
حجت الاسلام‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری خاطرنشان کرد: در ابتدای این آیه آمده است یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ  عنوانی است محترمانه و تکریم و تجلیل فوق‌العاده‌ شوق‌انگیز، هویت‌بخش و انگیزه‌ساز را با خود به همراه دارد و این خطاب هم به افراد مومن است و هم به جامعه مومنین و عموم جامعه مومنین را در بر می‌گیرد همانند تشکیلات نورانی و انقلابی انجمن اسلامی دانش‌آموزان است.
وی گفت: آیه 54 سوره مبارکه مائده، آیه‌ای است که می‌توان از آن تعبیر به ریزش‌ها و رویش‌ها داشت در این آیه شریفه آمده است «یا اَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ» در آغاز آیه، به عنوان یک قانون کلّى به همه مسلمانان اخطار مى‌شود در معرض گردآب هستند و برای حفظ ایمان‌شان جامعه مومنان دائما باید نگران ایمان‌شان باشند و تا به ایمان با خلوص کامل نرسیم رعشه‌ای از نفاق را در دل خود داریم.
نماینده مقام‌معظم‌رهبری افزود: این آیه اشاره به این موضوع دارد که اى کسانى که ایمان آورده‌اید! هر کس از شما، از آیین خود بازگردد (به خدا زیانى نمى‌رساند، بلکه) خداوند، گروهى (جدید) که با واژه قوم به کار برده شده است را (بجای آنان) مى‌آورد.
خداوند برای گروه جدید‌، یکسری صفات را معرفی می‌نماید:
 آنها به خدا عشق مى‌ورزند و جز به خشنودى او نمى‌اندیشند هم خدا آنها را دوست دارد و هم آنها خدا را دوست دارند. (یحبهم و یحبونه). 2 و 3 - در برابر مؤمنان خاضع و مهربان و در برابر دشمنان و ستمکاران، سرسخت و خشن و پرقدرتند. (اذله على المؤمنین اعزه على الکافرین). 4 - جهاد در راه خدا به طور مستمر از برنامه‌هاى آنها است. (یجاهدون فى سبیل الله ). 5 - در راه انجام فرمان خدا و دفاع از حق، از ملامت هیچ ملامت کننده‌اى نمى‌هراسند. (و لا یخافون لومة لائم )..
حجت الاسلام‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری ادامه داد: ویژگی قوم برگزیده را می‌توان عشق و محبت با خدا، خدمت و خاکساری با مومنان، کوشش و جهاد در راه خدا، ایستادگی در برابر جوسازی دشمنان دانست.
وی گفت: روایات زیادى آمده است که این آیه در مورد حضرت على (علیه‌السلام) در فتح خیبر، یا مبارزه با (آتش‏افروزان جنگ جمل، و سپاه معاویه، و خوارج) نازل شده استو در روایات دیگرى مى‏خوانیم این آیه در باره یاران مهدى (علیه السلام) نازل شده است که با تمام قدرت در برابر آنها که از آئین حق و عدالت مرتد شده‏اند مى‏ایستند و جهان را پر از ایمان و عدل و داد مى‏کنند. شکى نیست که این روایات که در تفسیر آیه وارد شده با هم تضاد ندارد، زیرا این آیه همانطور که سیره قرآن است یک مفهوم کلى و جامع را بیان مى‏کند که على (علیه السلام) یا سلمان فارسى مصداق‌هاى مهم آن مى‏باشند و کسان دیگرى که این برنامه‏ها را تعقیب مى‏کنند نیز شامل مى‏شود.
نماینده مقام معظم رهبری گفت: بخش بعدی بیانات بنده به شعار سال که از سوی رهبر حکیم و فرزانه‌مان با عنوان سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل انتخاب شد اختصاص دارد که این شعار برای اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان وظایف و مسئولیت‌هایی را مشخص می‌کند قرارگاه جنبش دانش‌آموزی از امسال تا آخر سال "اقتصاد مقاومتی" را به عنوان شعار و سرلوحه کار خود قرار می‌دهد که این موضوع تیری بر سینه‌ی دشمن است در این موضوع چند سهم برای اعضا مشخص می‌شود که با مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی می‌باشد
سهم اول فرهنگ‌سازی برای صرفه‌جویی و قناعت، سهم دوم ترویج روحیه کار و یادگیری مهارت و مهارت‌هایی را دانش‌آموزان یاد بگیرند که در جامعه کاربردی باشد، سهم سوم اقدام و عمل است که محور اقدام و عمل ذیل موضوع اقتصاد مقاومتی باشد و این کار در گزارش کلی سال آینده ارائه می‌شود.
حجت الاسلام‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری خاطرنشان کرد: نکته کلیدی این است که تحلیل‌های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی برای شعار سال وظایف، فعالیت‌ها و کار اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در سال 95 را مشخص می‌کند.
وی در تذکری تشکیلاتی برای سال 95 گفت: فعالیت و کار قرآنی باید در اتحادیه بیشتر شود پرچم هیئت انصارالمهدی (عج) باید به احتزاز درآید و مراسم این هیئت‌ها را جدی بگیرید و مباحث نظری الگوی تعالی دختران در سال 95 باید انجام شود و تشکیلات در خصوص فهم و فرهنگ در زمینه سایبری باید سرآمد باشد و موضوع خانواده را جدی بگیرید.
نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، اعضای قرارگاه دانش‌آموزی، مسئولان استان و کادر دفتر مرکزی و استان‌ها را به حفظ سوره‌ی مبارکه ملک دعوت کرد و خواست تا در تشکیلات مسابقه‌، کارهای تشکیلاتی  با عنوان حفظ و تدبر در خصوص سوره‌ی ملک برگزار گردد.

نماینده مقام‌معظم‌رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: آیه شریفه 54 سوره مائده « یا اَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دینِهِ فَسَوْفَ یَاْتِی اللهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَ یُحِبُّونَهُ اَذِلَّهٍ عَلَى الْمُوْمِنینَ اَعِزَّهٍ عَلَى الْکافِرینَ یُجاهِدُونَ فی سَبیلِ اللهِ وَ لا یَخافُونَ لَوْمَهَ لَآئمٍ ذالِکَ فَضْلُ اللهِ یُوْتیهِ مَنْ یَشاءُ وَ اللهُ واسِعٌ عَلیمٌ» به عنوان آیه سال اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان انتخاب شد.

به گزارش روابط‌عمومی وامور بین‌الملل دفترمرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری نماینده مقام‌معظم‌رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در نخستین نشست مجمع عالی کادر در سال 95 با عنوان (راه روشن 6) در سخنانی اظهار داشت: خدا را شاکریم که نور توجه و توسل به بانوی بزرگ حضرت زهرا(س) نوروزمان را متبرک کرده است و بهار طبیعت با ماه مبارک رجب آغاز می شود و این تقارن را به فال نیک می‌گیریم امیدواریم امسال،‌ سالی پر از فتوحات و موفقیت باشد.
وی گفت: در آغاز جلسه لازم می‌دانم همه را دعوت کنم تا با ابتهاج، تضرع، برنامه‌ریزی، شوق و ذوق و استغفار به استقبال ماه مبارک رجب بروند چرا که در روایات متعدد تاکید بر گرامی داشتن ماه مبارک رجب دارد که این ماه دارای فضیلت بالایی همچون شب قدر است تا بتوانیم بهره‌مندی کافی را این ماه مبارک داشته باشیم.
بهار طبیعت نماد بارز کار تشکیلاتی استتمام عناصر هستی دست به دست یکدیگر می‌دهند تا یک طبیعت زیبا در بهار شکل گیرد و کار تشکیلاتی نیاز به مشارکت همه‌ی عناصر دارد تا بتواند به ثمر بنشیند و کار به نتیجه برسد.
نماینده مقام معظم رهبری ادامه داد: در اینجا سلامی می‌کنیم به حضرت بهار، اسباب عشق مهیا باشد و یار نباشد بهره‌ای از ایام نمی‌بریم کسی می‌تواند ایام ظهور را درک کند که به درک درستی از ایام غیبت رسیده باشد و طعم روزهای انتظار را درک کند و اگر هر کسی حقیقت انتظار را بفهمد فرج شخصی برای آن حاصل شده است و باید منتظر فرج جمعی باشد سال جدید با خود عهد ببندیم که بیشتر یاد حضرت مهدی (عج) باشیم .
حجت‌ الاسلام و المسلمین حاج‌علی‌اکبری خاطرنشان کرد: رسم است هر ساله آیه‌ای را به عنوان آیه سال اتحادیه انتخاب می‌کنیم که این رسم بسیار خوبی می‌باشد و تبیین آیه سال موضوع اصلی این جلسه می‌باشد.
آیه امسال منشور معنوی برای خودسازی انصار المهدی (عج) است " یا اَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دینِهِ فَسَوْفَ یَاْتِی اللهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَ یُحِبُّونَهُ اَذِلَّهٍ عَلَى الْمُوْمِنینَ اَعِزَّهٍ عَلَى الْکافِرینَ یُجاهِدُونَ فی سَبیلِ اللهِ وَ لا یَخافُونَ لَوْمَهَ لَآئمٍ ذالِکَ فَضْلُ اللهِ یُوْتیهِ مَنْ یَشاءُ وَ اللهُ واسِعٌ عَلیمٌ " آیه انتخاب شده آیه 54 سوره مبارکه مائده می‌باشد که حاوی آینده‌شناسی و آینده‌سازی است و راه ساخت آینده را به شما نشان می‌دهد این آیه در قالب تمدن‌سازی اسلامی قالب تکیه می‌باشد و سوره مائده سوره عجیبی است که به تعبیری جمع‌بندی کل قرآن است و حاوی نکته‌های عجیبی است که هم فاتحه و هم خاتمه است.
حجت الاسلام‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری خاطرنشان کرد: در ابتدای این آیه آمده است یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ  عنوانی است محترمانه و تکریم و تجلیل فوق‌العاده‌ شوق‌انگیز، هویت‌بخش و انگیزه‌ساز را با خود به همراه دارد و این خطاب هم به افراد مومن است و هم به جامعه مومنین و عموم جامعه مومنین را در بر می‌گیرد همانند تشکیلات نورانی و انقلابی انجمن اسلامی دانش‌آموزان است.
وی گفت: آیه 54 سوره مبارکه مائده، آیه‌ای است که می‌توان از آن تعبیر به ریزش‌ها و رویش‌ها داشت در این آیه شریفه آمده است «یا اَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ» در آغاز آیه، به عنوان یک قانون کلّى به همه مسلمانان اخطار مى‌شود در معرض گردآب هستند و برای حفظ ایمان‌شان جامعه مومنان دائما باید نگران ایمان‌شان باشند و تا به ایمان با خلوص کامل نرسیم رعشه‌ای از نفاق را در دل خود داریم.
نماینده مقام‌معظم‌رهبری افزود: این آیه اشاره به این موضوع دارد که اى کسانى که ایمان آورده‌اید! هر کس از شما، از آیین خود بازگردد (به خدا زیانى نمى‌رساند، بلکه) خداوند، گروهى (جدید) که با واژه قوم به کار برده شده است را (بجای آنان) مى‌آورد.
خداوند برای گروه جدید‌، یکسری صفات را معرفی می‌نماید:
 آنها به خدا عشق مى‌ورزند و جز به خشنودى او نمى‌اندیشند هم خدا آنها را دوست دارد و هم آنها خدا را دوست دارند. (یحبهم و یحبونه). 2 و 3 - در برابر مؤمنان خاضع و مهربان و در برابر دشمنان و ستمکاران، سرسخت و خشن و پرقدرتند. (اذله على المؤمنین اعزه على الکافرین). 4 - جهاد در راه خدا به طور مستمر از برنامه‌هاى آنها است. (یجاهدون فى سبیل الله ). 5 - در راه انجام فرمان خدا و دفاع از حق، از ملامت هیچ ملامت کننده‌اى نمى‌هراسند. (و لا یخافون لومة لائم )..
حجت الاسلام‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری ادامه داد: ویژگی قوم برگزیده را می‌توان عشق و محبت با خدا، خدمت و خاکساری با مومنان، کوشش و جهاد در راه خدا، ایستادگی در برابر جوسازی دشمنان دانست.
وی گفت: روایات زیادى آمده است که این آیه در مورد حضرت على (علیه‌السلام) در فتح خیبر، یا مبارزه با (آتش‏افروزان جنگ جمل، و سپاه معاویه، و خوارج) نازل شده استو در روایات دیگرى مى‏خوانیم این آیه در باره یاران مهدى (علیه السلام) نازل شده است که با تمام قدرت در برابر آنها که از آئین حق و عدالت مرتد شده‏اند مى‏ایستند و جهان را پر از ایمان و عدل و داد مى‏کنند. شکى نیست که این روایات که در تفسیر آیه وارد شده با هم تضاد ندارد، زیرا این آیه همانطور که سیره قرآن است یک مفهوم کلى و جامع را بیان مى‏کند که على (علیه السلام) یا سلمان فارسى مصداق‌هاى مهم آن مى‏باشند و کسان دیگرى که این برنامه‏ها را تعقیب مى‏کنند نیز شامل مى‏شود.
نماینده مقام معظم رهبری گفت: بخش بعدی بیانات بنده به شعار سال که از سوی رهبر حکیم و فرزانه‌مان با عنوان سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل انتخاب شد اختصاص دارد که این شعار برای اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان وظایف و مسئولیت‌هایی را مشخص می‌کند قرارگاه جنبش دانش‌آموزی از امسال تا آخر سال "اقتصاد مقاومتی" را به عنوان شعار و سرلوحه کار خود قرار می‌دهد که این موضوع تیری بر سینه‌ی دشمن است در این موضوع چند سهم برای اعضا مشخص می‌شود که با مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی می‌باشد
سهم اول فرهنگ‌سازی برای صرفه‌جویی و قناعت، سهم دوم ترویج روحیه کار و یادگیری مهارت و مهارت‌هایی را دانش‌آموزان یاد بگیرند که در جامعه کاربردی باشد، سهم سوم اقدام و عمل است که محور اقدام و عمل ذیل موضوع اقتصاد مقاومتی باشد و این کار در گزارش کلی سال آینده ارائه می‌شود.
حجت الاسلام‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری خاطرنشان کرد: نکته کلیدی این است که تحلیل‌های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی برای شعار سال وظایف، فعالیت‌ها و کار اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در سال 95 را مشخص می‌کند.
وی در تذکری تشکیلاتی برای سال 95 گفت: فعالیت و کار قرآنی باید در اتحادیه بیشتر شود پرچم هیئت انصارالمهدی (عج) باید به احتزاز درآید و مراسم این هیئت‌ها را جدی بگیرید و مباحث نظری الگوی تعالی دختران در سال 95 باید انجام شود و تشکیلات در خصوص فهم و فرهنگ در زمینه سایبری باید سرآمد باشد و موضوع خانواده را جدی بگیرید.
نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، اعضای قرارگاه دانش‌آموزی، مسئولان استان و کادر دفتر مرکزی و استان‌ها را به حفظ سوره‌ی مبارکه ملک دعوت کرد و خواست تا در تشکیلات مسابقه‌، کارهای تشکیلاتی  با عنوان حفظ و تدبر در خصوص سوره‌ی ملک برگزار گردد.

من قاسم سلیمانی‌ام و کت و شلوار به تن دارم!

با آغاز درگیری‌های منطقه که به نوعی نقطه آغاز آن را می‌توان از سوریه دانست شاهد، نقطه نظراتی در رابطه با چگونگی این درگیری‌‌ها بودیم.

در ابتدا ساز مخالف از سوی معارضین سوری زده می‌شد و کم کم گروه‌های تروریستی از کنار آن ریشه دوانده و ظهور پیدا کردند، در این میان اظهارنظرات مختلفی برای فروکش کردن این نا آرامی‌ها از سوی کشورهای منطقه و جهان مطرح شد اما بدون شک اقدامات ایران و ارائه راه حل‌هایش صادقانه و کارآمد بود چرا که پشت آن هیچ‌گونه اغراض سیاسی نهفته نیست‌.

در این بین دو مهره کلیدی در تحولات منطقه وجود دارد که در تیتر اخبار جایگاه مهم و ثابتی را به خود اختصاص داده‌اند که این دو مهره یکی " بندر بن سلطان" که از دور تحولات منطقه خارج شد که که در پیشبرد اهداف غرب و هدایت و تامین تروریست‌ها عاجز ماند در نتیجه به عنوان یک مهره سوخته تلقی شد و دیگری " سردار قاسم سلیمانی" است که با مشاوره‌های نظامی خود منجر به شکست تروریست‌ها در بسیاری از مقاطع شده است.
 
خارج از مرزهای جغرافیایی ایران افسان‌های زیادی درباره او سر زبان هاست. افسانه‌هایی که هیچ وقت درستی یا نادرستی شان از طرف هیچ مقام رسمی تایید نشده
 
با توجه به اینکه این روزها داستانهای گوناگونی از دلاوری‌های این سردار بزرگ نقل می‌شود که حتی شاهد پیامک شدن آن در این روزها هستیم در این گزارش بر آن شدیم تا طی یک گزارش برخی از این داستان‌هارو گرداوری کنیم چرا که اگر برخی از آن‌ها به افسانه شبیه باشد اما در خور ذکاوت و قدرت سردار بدون شک خواهد بود.
 
نامه معروف سردار سلیمانی به وزیر دفاع آمریکا
 
یکی از معروف‌ترین این روایت‌ها جریان نامه سردار سلیمانی به وزیر دفاع آمریکا بعد از نامه اول و تهدید آمیز اوباما به رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه‌ای(حفظه الله) است.
 
سازمان ادارای پنتاگون از ۷ لایه حفاظتی تشکیل شده است که از این میان، ۴ لایه به طور خاص مربوط به کنترل ارتباطات با شخص وزیر دفاع یا رییس پنتاگون میباشد که کمی بعد از نامه اوباما نامه‌ای از تمام این لایه های امنیتی ، اطلاعاتی و حفاطتی عبور کرده و مستقیم ، روی میز کار وزیر دفاع یعنی لئون پانتا قرار میگیرد.
 
ظاهر ساده نامه که هیچ آرمی از سازمان های مرتبط با پنتاگون در آن به چشم نمیخورد توجه وزیر را جلب کرده و وی آن را از روی میز برمیدارد … با باز کردن نامه و خواندن آن عرق سردی بر چهره پانتا مینشیند !
 
یک نامه با سربرگ رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران … نامه حاوی عبارتی بود که قطعا برای رییس پنتاگون با آن عظمت حفاظتی باورکردنی نبود !
 
 ” اگر لازم باشد از این هم نزدیک تر خواهیم شد ”
 
امضا : قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران
 
 
من قاسم سلیمانیم و کت و شلوار تنمه..!
 
در تاریخ 93/9/23 شبکه تلویزیونی الفرات عراق یک میهمان ویژه داشت که در خلال آن می‌خواست از  شکست یک عملیات ویژه داعش پرده بردارد میهمان شبکه یکی از روسای قبایل عراق و فرمانده نیروهای مردمی عراق آقای ابوحسن می‌گفت ما اطلاع یافتیم که 370 نفر از نیروهای داعش طی عملیاتی قصد گروگانگیری ایرانیان زایر را در نزدیکی کربلا دارند.
 
 فرمانده عراقی ادامه داد: ما طبق وظیفه موضوع را سریعا به حاج قاسم سلیمانی اطلاع دادیم چون ایشان فرمانده حفاظت از زوار اربعین بودند این فرمانده عراقی توضیح میدهد حاج قاسم سریعا مسیر حرکت داعش را رصد کردند و با 20 نفر از نیروهای زبده اش در سر راه نیروهای داعش کمین کرد فرمانده عراقی چنین توضیح داد ک نیروهای حاج قاسم سلیمانی با نیروهای داعش درگیری شدند واین درگیری نیم ساعت بطول انجامید.
 
 ابو حسن افزود  بعد از اتمام درگیری من با نیروهایم به منظقه درگیری رفتم وبا چشمان خودم دیدم که تمام نیروهای داعش بجز یک نفر که اسیر شده بود کشته شده بودند  ابوحسن چنین توضیح داد که حاج قاسم سلیمانی که کت و شلوار  تنش بود رو به اسیر داعشی کرد و کت و شلوارش را نشان داعشی داد و گفت:
 
همانطور که میبینید لباس من براى جنگ نیست واى بر شما اگر  رهبرم سیدعلى دستور بدهد که لباس نظامى بپوشم... !
 
 
ماجرای حضور سردار در نماز جمعه البغدادی
 
ابوبکر بغدادی در یکی از خطبه‌های نماز جمعه گفته بود: ما اگر سردار سلیمانی را دستگیر کنیم مانند خلبان اردنی آن را در آتش خواهیم سوزاند و گفته می‌شود جواب سردار سلیمانی در واکنش به این موضوع بدین شره است:
 
" آقای بغدادی! زمانی که این حرف را می زدی بنده روبروی شما در صف سوم، بین جمعیت نشسته بودم! "
 
 
کیک تولد برای سردار سلیمانی
 
۲۰ اسفندماه، سالروز تولد سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس است. این عکس در صفحه منعکس کننده اخبار عراق در فیسبوک منتشر و اعلام شده است، کیک را عراقی ها برای سردار سلیمانی طراحی کرده‌اند.

خبر ناگوار سردار سلیمانی برای صهیونیست‌ها

در اردببهشت 92 خبری منتر شد مبنی بر اینکه یک  منبع نزدیک و مطلع  از قول سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به شبکه المیادین گفت: رژیم صهیونیستی با اقداماتی شبیه آنچه در حومه دمشق انجام داد، نمی تواند هیچ خللی در قدرت مقاومت ایجاد کند.
این منبع مطلع از قول سردار سلیمانی افزوده است: همان طور که «سنگ» به موشک 100 کیلومتری تبدیل شد، به زودی و با عنایت خداوند متعال، قدرت تولید موشک مقاومت با سر جنگی در داخل را به برد 400 کیلومتری خواهیم رساند.

یک اس ام اس برای ژنرال پترائوس آمریکایی
 
 ژنرال پترائوس مدیرکنونی سازمان سیا داستانی را از زمانی بازگو می‌کند که یک ژنرال 4 ستاره در عراق بود. اوایل سال 2008 زمانی که مجادله بین گروه شبه نظامی شیعه از یک طرف و ارتش آمریکا و عراق از طرف دیگر شعله ور بود، به پترائوس یک تلفن داده شد که در آن یک اسم ام اس از سردار ایرانی بود.
 
 این مسیج از فرمانده سپاه قدس، قاسم سلیمانی آمده بود، و توسط یکی از رهبران عراقی منتقل شده بود، در آن پیغام نوشته شده بود؛ :
 
ژنرال پترائوس! شما باید مرا بشناسی، من قاسم سلیمانی هستم، کسی که سیاست های ایران را در عراق، لبنان، غزه و افغانستان تدوین می‌کند و صد البته سفیر ایران در بغداد نیز عضو سپاه قدس است و کسی که جایگزین او می‌شود نیز عضو سپاه قدس است.
 

 
ژنرال سلیمانی، این «مجاهد» تحت تعقیب شیطان بزرگ و نوچه هایش، برای فرزندان این آب و خاک ، همان «حاج قاسم» بسیجی آفتاب سوخته کرمانی است که گوش به فرمان رهبر و چشم به آزادی قدس شریف دارد و اگر جنگ برای بسیاری از همرزمان او در سال 1367 به صورت پایان یافت، برای او آشکارا تا امروز تداوم داشته و خواهد داشت

راز جوانی هزار ساله امام عصر(عج)

مولایی که بارزترین صفتش حیّ است، چگونه علائم پیری و مرگ در چهره داشته باشد؟ جوانی، بهار عمر است و مولای ما گل همیشه بهار.
 اگر گذر سن انسان را از دوران نوزادی تا پیری نگاه کنیم، می بینیم که پیری خیلی شبیه نوزادی است! شباهتش، هم در نداشتن مو و دندان است و هم ناتوانی و وابستگی! ولی بعضی از پیرها هستند که از نشانه های پیری، فقط سنّ بالا دارند.
 انسان های بسیار مسن زیادی در طول تاریخ وجود داشته اند که در میان پیامبران می توان به حضرت آدم، حضرت نوح، حضرت خضر و حضرت الیاس (علی نبینا و آله و علیهم السلام) اشاره کرد. در میان کسانی که عمر طولانی داشته اند، مولای غریب ما، حضرت حجّت بن الحسن ارواحنا له الفداء نیز هستند. کسی که تا امروز بیش از 1170 سال از عمر پُربرکتش می گذرد.
 او «صاحب الزّمان» است؛ یعنی زمان نیز، مانند باقی مخلوقات در دست قدرت اوست. بنابراین مفهوم گذر زمان برای مولای زمان، تحقق پیدا نمی کند و امام، مافوق زمان است.
 کسانی که ایشان را دیده اند،                                                                                                                                                                                        
                                Image result for ‫مهدی‬‎
خبر از جوانی ایشان داده اند؛  
چرا که گذشت زمان بر ایشان اثرگذار نیست.
از امام رضا علیه السلام روایت است که می فرمایند:
«علامتش (علامت حضرت مهدی) آن است که در سن،
پیر و به صورت، جوان است؛ طوری که نظر کننده به آن حضرت،
گمان برد که در سن چهل سالگی یا کمتر از آن است.
از دیگر نشانه های آن حضرت آن است که با گذر شبها و روزها، پیری بر ایشان راه نیابد تا زمانی که اجل آن حضرت  فرا برسد.» (1)
 مگر می شود مولایی که بارزترین صفتش «حیّ؛ زنده» است، علائم پیری و مرگ در چهره داشته باشد؟ هر چه باشد، جوانی، بهار عمر است! مولای ما هم گل همیشه بهارند.
 پی نوشت:
1. کمال الدین و اتمام النعمه، ص 652؛ به نقل از نهاوندی، علی اکبر، العبقری الحسان، ج 7، ص 340 – 341.